Analfabetism perpetuu

Tot la una din cozile de care vorbeam intr-un alt articol, am intalnit o persoana care se tot foia, pesemne ca se grabea mai tare decat ne-am fi grabit noi, ceilalti.

La coada cu pricina sa tot fi asteptat vreo 10 persoane. In serviciu, o singura persoana care parea ca este sedata. Nu zambea, nu plangea, nu tresarea si raspundea mecanizat la toate solicitarile: informatii diverse, intocmea dosare pentru noi contracte, trimitea e-mailuri sau completa formulare tipizate.

Si tot foindu-se ii scapa la un moment dat duduii din fata mea , mai printre dinti, dar astfel incat sa fie auzit de cel putin toate persoanele prezente, un ” Off, stau atata la coada pentru o factura…”.IMG_1839.JPG

Ca sa fac ceva conversatie cu speranta ca ne va trece mai usor asteptarea fiecaruia, dau sa o intreb pe duduie “De ce nu o achitati pe net?”, moment in care se intoarce la mine cu o cautatura de pisoi prins cu mustatile in lapte si imi raspunde cu mirare: “unde?…”. Ii raspund sec “pe internet” ceea ce o mira si mai tare, isi indreapta privirea in sus si imi raspunde in sictir ” nu ne pasioneaza”.

Zic si eu mai departe un “mda, dar v-ar fi scutit de toata asteptarea asta”, dupa care ma uit mai atent la domnia sa. Nu avea mai mult de 21, 22 de ani. Imbracata decent, usor spre cochet, coafata simplu.┬áLa varsta ei nu cred ca se punea problema sa nu fi avut acces la internet, mai cu seama ca folosea dic’tamai smartphone-ul… Ei bine, cu toate astea ea nu era pasionata de asa ceva.

In fine, a asteptat, eu la fel, iar intr-un final a ajuns la ghiseul la care dorea sa achite factura cu pricina. Acolo, pentru operativitate, persoana de la ghiseu i-a cerut cateva date de identificare de pe factura, moment in care am ramas perprlex: i-a inmanat factura operatoarei si i-a spus ca “nu stie ce scrie acolo…”. La 22 de ani analfabeta(sper ca doar functional)! Si eu o intrebam de plata pe internet…

Voi reveni cu detalii despre motivul vizitei la sediul Distri Gaz Sud.

 

Leave a Reply

