Imbecilizarea natiei pe banii ei

libertate.jpg

De vreo 27 de ani ne place sa ne numim liberi. Si tot de-a lungul acestor 27 de ani am reusit, ca popor, sa facem tot ce ne-a stat in putere sa si demonstram ca suntem liberi (liberi de orice).Carevasazica:

  • am furat tot ce era bun “comun” in comunism;
  • ne-am furat unii altora padurile pe care ulterior le-am pus pe foc sau le-am vandut pe tuica;
  • am invatat sa parjolim resturile vegetale rezultate in urma secerisului;
  • am inceput sa facem importuri de orice;
  • am vandut pe bani ieftini cam tot ce puteam vinde, inclusiv fierul vechi din demolari de CAP-uri;
  • ne-am vandut pana si voturile la alegeri pe pufuleti, galeti, tuica, faina si zahar;
  • au aparut clanuri interlope;
  • am inceput sa ascultam manele si de pe CD si le-am ridicat la rang de arta;
  • ne-am creat televiziuni organizate pe diverse categorii de telespectatori(stiri, muzica, documentare etc);
  • am invatat sa facem bani din prostia altora;

Lista poate continua…

Asupra ultimelor trei puncte imi indrept acum amarul. De ce? Pentru ca un popor nu poate creste frumos daca nu isi educa cetatenii, daca nu ii mentine sanatosi si daca nu le ofera protectie atunci cand au nevoie.

Ne intrebam firesc “Cine sa faca toate astea?”. Pai educatia, sanatatea si justitia sunt apanajul statului am zice rapid. Da, intr-adevar, dar noi poporul oare nu trebuie sa ne implicam mutual in dezvoltarea noastra proprie sau ne bucuram doar ca a mai trecut o zi in care am “produs” sau nu bani.

Ei bine, dupa opinia mea, televiziunile joaca un rol major in educatia poporului prin mijloacele care le detin: emisiuni, stiri, reclame etc. Televiziunile, lucru demonstrat deja, au cel mai mare reach, cea mai mare priza la publicul larg. 9 din 10 romani se uita la TV cel putin 3 ore pe zi. Te-ai intreba “oare la ce se uita?”. Simplu: la tot ce e mai viu colorat, mai sonor, la tot ceea ce capteaza atentia in mod facil. Aduceti-va aminte de OTV, buanoara.

Multi spun ca e libertatea fiecaruia sa isi aleaga la ce se uita in intimitatea casei, la propriul TV. Adevarat! Dar hai sa mai recapitulam o data ce a invatat romanul sa faca cu libertatea…

Atunci, statul prin ale lui parghii, daca intr-adevar isi doreste ca poporul sa se dezvolte frumos, trebui sa limiteze anumite televiziuni din a promova, pe bani grei, incultura, non-valorile, modelele nedemne de urmat, nulitatile etc.

Cum vrem noi sa ne dezvoltam, sa renunte altii la vize pentru noi sau sa intram in Schengen, cand noi invatam de la Maruta, Capatos, Gherghe, DD s.a. ca acasa trebuie sa ascultam manele, sa ne batem nevasta cum le bate Guta, live ,pe sarmanele pirande la Capatos in emisie? Sau ca decat sa luam 10 lei munciti, mai bine 5 stand la umbra degeaba.

Cam asta facem noi cu libertatea de ne-au capatat-o altii.

Sau poate ca in cei 26 de ani, cei care ne-au facut legi si ne-au guvernat chiar si-au dorit ca noi sa fim imbecili, cretini, intarziati mental, retardati si sa ne crestem eventual si copiii in acelasi spirit… 

Era o zicere odata: “Tine-i prostului mintea ocupata”.

Leave a Reply

