Refacerea actelor de identitate si nu numai, in Slatina – de la formalitate la corvoada

Sa te fereasca Cel de Sus sa iti pierzi, ratacesti sau sa ti se fure actele! In zilele noastre daca cineva “gaseste pe jos un portofel, un portmoneu, un portvizit” nu mai suna “la telefon doi, doi, doi, doi, doi, doi…”dem-radulescu-bd_tb1000

Necazul m-a ajuns din urma si a facut sa imi pierd portofelul in timpul mutarii dintr-o locuinta in alta. In vanzoleala creata, respectivul portofel s-a “evaporat”. Asta a fost concluzia initiala, urmata apoi de fel de fel de ganduri sumbre despre posibilele locuri in care ar fi putut fi pierdut, luand in considerare inclusiv posibilitatea de a fi fost scapat pe langa portiera masinii in timp ce ma urcam sau coboram din masina.

Dupa ce am cautat fiecare coltisor posibil, nici urma de portofel. Asadar, m-am pus pe asteptat, de asta data convins fiind ca l-am scapat din buzunar si cineva il va gasi.

Trecu o saptamanta, trecura doua si nimic. Acesta a fost momentul de trigger si de inceput de film horror.

Pe site-ul institutiei Directia Judeteana de Evidenta Persoanelor Olt – http://www.evidentaolt.ro/ – gasesti cam toate informatiile despre actele de care ai nevoie pentru inlocuirea unei carti de identitate.

Atentie mare la programul de lucru! Cel afisat pe site(8:00-16:30) nu este actualizat dupa cel real, de fapt. Mai jos, programul din realitatea cotidiana:

Intreaga corvoada pentru refacerea acestui document a durat, in cazul meu, mai mult de doua saptamani. Dupa aproximativ 18 zile(intre timp fiind plecat din tara) m-am dus sa ridic documentul, insa ajuns la ghiseu, am avut surpriza de a fi informat ca nici macar nu fusese dat in lucru, pentru ca nu mentionasem un numar de telefon pe cerere… De aici pana la a-l ridica efectiv, a mai durat doar doua zile…Atat de “greu” era de fapt…

Cereti un numar de telefon la care sa puteti suna sa ii intrebati daca este gata, altfel puteti face multe drumuri pana la domniile lor, fara vreo finalitate concreta.

  • PERMISUL DE CONDUCERE AUTO.

O alta piatra de incercare.

Informatii despre documentele necesare gasiti la http://www.prefecturaolt.ro/modules.php?name=permise .

Din nou, atentie la programul afisat pe site(vezi mai jos): miercuri nu este valabil programul pana la 18:00, ci tot pana la 16:30, asa cum am fost informat telefonic, dupa ce facusem in prealabil drumul pana la dlor.

Capture

Dar inainte de a ridica documentul, trebuie sa aplici pentru eliberare. In vederea acestui fapt, trebuie sa platesti o taxa de 68RON. Din ceea ce stiam, acea taxa se platea la CEC. Ei bine, de la CEC am fost expediat la Finante intrucat “s-a schimbat modificarea” sau “s-a modificat schimbarea”. La orele 16:15, ajuns fiind la Finante, am fost politicos informat de catre caprar ca “Domn’e, nu mai e nimeni aci de la ora doua, dar vezi ca se plateste si la ei(la ghiseul de permise n.r.)”. Fiind deja pierdut intervalul, culoarul de timp in care puteam rezolva problema permisului, a trebuit sa astept pana a doua zi, cand am platit, pozat, semnat si am fost informat ca voi primi documentul acasa prin Posta Romana in maxim 10 zile.

A urmat perioada de asteptare.

Trecura cinci, trecura zece, trecura cincisprezece zile, exipra si dovada eliberata, permisul nu ajunse. Pune apoi mana pe telefon si suna la Posta. La Posta nici urma de permis. Mi-au spus sa revin a doua zi, pentru ca in ultimele doua saptamani au avut probleme “cu baza”(de date probabil). Zis si facut, a doua zi m-am prezentat la ghiseul PrioriPost, unde am fost informat dupa o indelunga cautare prin hartiile imprimate la printere matriceale, ca factorul postal nu m-a gasit acasa(ceea ce era foarte posibil, avand in vedere ca in timpul zilei sunt la serviciu, insa nici aviz nu am gasit in cutia postala) si a returnat permisul la Politie.

Aflam vestea asta la ora 16:30 in ziua cu pricina(miercuri!), intru repede pe telefon sa caut programul de eliberare documente din ziua respectiva, surpriza mare si placuta, program pana la 18:00. Urca-te in masina, ajungi la Politie in cinci minute(noroc ca Slatina e oras mic), usa principala deschisa, veselie mare, bat la usa biroului permise, dau sa intru, incuiat! De jur imprejur, nimeni… Caut pe toti peretii tapetati cu foi A4 cu diferite informatii, un orar de lucru. Nimic… Scot telefonul, caut un numar de telefon, sun, raspunde o voce oarecum plictisita care ma informeaza ca degeaba am vazut eu pe site prograumul pana la 18:00, ca nu este valabil si ca sa vin urmatoarea zi pana la 16:30…

  • CARDUL NATIONAL DE ASIGURARE DE SANATATE.

Cea mai civilizata actiune de preschimbare a unui document, a fost cea pentru cardul de asigurat de sanatate. Dupa ce am trimis un e-mail in care am solicitat sa mi se transmita documentele care trebuie completate, adresa de e-mail la care sa le transmit completate si numarul de cont in care sa fac plata contravalorii cardului, mi s-a raspuns astfel:

Buna ziua,

In urma verificarilor efectuate rezulta ca in prezent aveti calitatea de asigurat in sistemul asigurarilor de sanatate, fiind salariat.

Drept urmare, pentru emitererea unui duplicat al cardului national de sanatate, in cazul pierderii celui emis initial, trebuie sa depuneti la CAS Olt urmatoarele:
1. Cererea pentru eliberarea duplicatului cardului national, completata conform mentiunilor;
2. Declaratia pe proprie raspundere, completata conform mentiunilor;
3. Dovada platii sumei de 15 lei in contul CAS Olt deschis la Trezoreria Slatina, respectiv RO18TREZ5065005XXX000228, cu specificatia “taxa emitere duplicat card national de sanatate …………(nume si prenume).
Formularul cererii pentru emiterea duplicatului cardului si al declaratiei pe propria raspundere vi le trimitem in attach la prezentul email.
Documentele la care am facut referire pot fi transmise prin posta sau prin fax la nr 0372 877 481.
In urma procesarii cererii dumneavoastra, pana la emiterea noului card de sanatate, dovada calitatii de asigurat se va face cu copia adeverintei de asigurat valabila 2 luni care vi se elibereaza la data depunerii documentelor susmentionate. In acest sens, in cazul in care aveti nevoie de servicii medicale, rugam a specifica adresa si/sau modalitatea pentru care optati pentru a va fi transmisa adeverinta inlocuitoare a cardului de sanatate.
Noul card de sanatate va fi transmis prin posta, la adresa de domiciliu. 
Mai ca nu imi venea sa cred! Dar am completat cele doua documente, le-am transmis prin fax, am facut viramentul bancar si astept si acum din data de 8Aug16, sa soseasca la adresa de domiciliu… Nu-i bai, sper doar sa nu se intample ca si cu permisul de conducere…
1 Comment

Leave a Reply

